03 september 2020

Wilma van Andel nieuw CDA-Statenlid, Niek Wijmenga nieuw duo-commissielid

Wilma van Andel wordt op 14 september aanstaande beëindigd als Statenlid voor het CDA in de Provinciale Staten van Noord-Holland. Zij volgt Marleen Sanderse op, die is voorgedragen als burgemeester van Hattem. Van Andel is op dit moment duo-commissielid voor de CDA-fractie. Eerder was zij van september 2018 tot maart 2019 Statenlid, daarvoor was zij fractiemedewerker. Fractievoorzitter Dennis Heijnen is erg tevreden met de komst van Wilma: ‘Natuurlijk gaan we Marleen enorm missen, maar met Wilma krijgen we een kundig en enthousiaste opvolger’.

Van Andel: ‘Ik kijk er erg naar uit om na de zomer weer in de Staten zitting te mogen nemen. Ik heb er in de vorige periode al even van mogen proeven en heb er zin in dit nu langer te mogen doen.’ Van Andel woont met man en twee kinderen in Badhoevedorp en werkt als bestuursadviseur voor de gemeenten Langedijk en Heerhugowaard. Als duo-commissielid maakte zij zich hard voor de meer betaalbare woningen in de provincie. Dit hoopt zij als Statenlid voort te zetten.’

Nu Van Andel Statenlid wordt zal Niek Wijmenga de vrijgekomen plaats van duo-commissielid op zich nemen. Wijmenga was eerder fractievoorzitter van het CDA Stadsdeel Amsterdam Nieuw-West en duo-raadslid in de gemeente Amsterdam. In de raad van Amsterdam hield hij zich bezig met duurzaamheid. Het woordvoerderschap op deze portefeuille zal hij naar verwachting ook in de provincie op zich nemen. Wijmenga: ‘Ik ben blij deze rol namens het CDA in de provincie te mogen vervullen!’ Wijmenga woont vanaf komend najaar met vrouw en twee kinderen in Heiloo.