22 december 2023

CDA motie verbeteren verkeersveiligheid Slootdorp unaniem aangenomen.

De fractie van het CDA maakt zich bezorgd over de verkeersveiligheid in Slootdorp. Ook in het NHD is er aandacht voor de situatie. Lees het artikel hier.

Omdat de fractie ontevreden was over het antwoord van het college op onze vragen hebben we een motie ingediend. De motie roept het college op om met de Provincie (eigenaar van de weg) in overleg te gaan om een oplossing te verzinnen. De nadruk dient daarbij te liggen op de locatie ter hoogte van de bushaltes (midden tussen de rotondes), omdat de Provincie eerder aangegeven heeft de voorrangssituatie bij de rotondes niet te willen veranderen. Daar hebben wij begrip voor; dat zou meer verwarring dan helderheid geven en de verkeersveiligheid niet verbeteren.

De inwoners van Slootdorp maken zich zorgen over de veiligheid van hun kinderen. Veel kinderen steken dagelijks meermalen te voet de Westerterpweg (N240, tussen de rotondes) over om naar basisschool “De Meertuin” of naar voetbalvereniging CVW te gaan. Er zijn ouders die hun kinderen niet meer zelfstandig durven te laten oversteken.

De motie werd mede ingediend door GroenLinks, PvdA, Senioren Hollands Kroon, D66 en VVD. De volledige raad stemde in met de motie.