07 januari 2017

Piet van Tellingen ontvangt gouden speld van het landelijke CDA

Op vrijdag 16 december heeft Piet van Tellingen uit handen van de fractievoorzitter van het CDA Noord Holland, Heleen Keur en namens de landelijke voorzitter van het CDA, Ruth Peetoom, de hoogste CDA onderscheiding ontvangen, namelijk de gouden speld. Piet van Tellingen is al vanaf 1957 actief binnen het CDA eerst bij ARJOS en ARP en later bij het CDA. Hij is de persoonlijk voorlichter geweest van Willem Aantjes en ook voorlichter van de Tweede Kamerfractie in de jaren 70 van de vorige eeuw. Binnen Zaanstad heeft hij vanaf 1979 o.a. in de gemeenteraad gezeten en is voorzitter en campagneleider geweest. Afgelopen mei heeft hij afscheid genomen van het bestuur van CDA Zaanstad. Piet van Tellingen heeft zich altijd positief ingezet voor het CDA en zijn betrokkenheid en zijn inzet zal bij het CDA in Zaanstad erg worden gemist.