
24 juni 2026

Wij kiezen voor realistische duurzaamheid. Niet méér beloven dan we kunnen waarmaken, maar wel doen wat nodig is. Daarbij is de gemeente zelf het goede voorbeeld voor de inwoners.
De aarde is een kostbaar geschenk dat we slechts in bruikleen hebben. Ook in Dinkelland merken we de gevolgen van klimaatverandering: droge zomers, wateroverlast en verlies van biodiversiteit. Als goede rentmeesters dragen we zorg voor onze leefomgeving, voor onszelf en voor toekomstige generaties. Dat vraagt om duidelijke keuzes, dichtbij huis, met oog voor mens, natuur en economie. Samen bouwen we aan een leefbare, groene en sterke gemeente. Vandaag, morgen en voor de generaties na ons.
In 2030 stoten we 55% minder CO2 uit en hergebruiken we 75% van het afval
Duurzaamheid staat hoog op de agenda. De klimaatverandering zien wij als een gedeeld vraagstuk, waarin inwoners, bedrijven en de overheid samen verantwoordelijkheid dragen. Wij streven naar een eerlijke transitie, waarin we verder werken aan een leefbare gemeente.