29 juni 2012

CDA uit zorg over toename drugshandel op straat

Reden tot zorg vindt het CDA Hardenberg. Daarom heeft de fractie vragen gesteld aan het College van Burgemeester en Wethouders.

Piet-Cees van der Wel stelde de volgende vragen aan het College.

In de Gebiedsscan 2012 en het Jaarplan 2012 team Hardenberg Politie Ijsselland wordt gesproken over toename van het aantal straatdealers. Deelt het college de zorg over de toename van de zogenaamde “straatdealers”?Zo ja hoe kunnen we die straatdealers aanpakken?De gemeente Hardenberg zet zich erg in om met name het drinken onder jongeren aan te pakken, maar in het Jaarplan 2012 van de politie staat dat de zij zich zorgen maken over de toename van drank- en drugsgebruik onder jongeren. Op steeds jongere leeftijd zijn jongeren onder invloed. Betekent dit dat we moeten constateren dat ons huidige beleid onvoldoende werkt?Zo ja, gaan we dit beleid dan aanpassen en wat zullen die aanpassingen in grote lijnen dan zijn?