20 april 2014

De coalitie is gevormd!

Kandidaatwethouders zijn CDA'er Douwe Prinsse, Jannes Janssen van de ChristenUnie en PvdA'er René de Vent.

Het nieuwe motto luidt: 'Behoedzaam vooruit!'. De collegeleden worden op donderdag 24 april tijdens een extra raadsvergadering voorgedragen voor benoeming. Tijdens deze vergadering wordt ook het collegeprogramma vastgesteld en worden drie nieuwe raadsleden benoemd.

De drie wethouders komen uit de huidige gemeenteraad en waren ook in de vorige periode wethouder.

De portefeuille verdeling is als volgt vastgesteld:

Burgemeester Peter Snijders

Gebiedsgericht werken: Sibculo, Dedemsvaart, Heemserveen/Rheezerveen.

CDA-wethouder en eerste locoburgemeester Douwe Prinsse

ruimtelijke ordeninggrondbeleidvolkshuisvesting / wonenbouwzakenWmo-deel wonen (individuele verstrekkingen / vervoersvoorzieningen / woningaanpassingen / huishoudelijke hulp) en regiotaxi (als vervoer gebundeld wordt dan naar leerlingenvervoer)sportgemeentelijke eigendommen (inclusief beheer, exclusief openbare ruimte)facilitaire zaken / IT / interne dienstverlening / burgerzaken / security / juridische zaken / inkoop- en aanbestedingsbeleidpersoneel en organisatiecoördinatie Centrumplan Hardenberg en Dedemsvaartcoördinatie zorgboulevard en sportboulevardDB lid BOH (portefeuille financiën)aandeelhouder Rendo

Gebiedsgericht werken: De Krim, De Belt en Schuinesloot, Ebbenbroek, Hardenberg centrum, Hoogenweg, Kloosterhaar, Marslanden, Radewijk en Slagharen.

CU-wethouder en tweede loco-burgemeester Jannes Janssen

Gebiedsgericht werken: Bergentheim, Brucht, Bruchterveld, Gouden Ploeg, Hardenbergerveld, Heemse, Mariënberg, Oud-Bergentheim, Rheeze-Diffelen.

PvdA-wethouder en derde loco-burgemeester René de Vent

coördinatie drie decentralisaties (Participatiewet, AWBZ en Jeugdzorg) werk inkomen en educatie (inclusief sociale werkvoorziening en inburgering)welzijn breed / vrijwilligersbeleid / Wmo Welzijn deel / MFC’s / buurtkamers / dorpshuizen / vluchtelingenwerk, milieu / energie / duurzaamheidkunst en cultuur (inclusief muziekonderwijs) / bioscoop / theatergemeentelijk deel LOC+monumentenbeleidaandeelhouder COGAS en ROVA

Gebiedsgericht werken: Baalder / Oud Baalder, Baalderveld, Balkbrug, Collendoorn, Gramsbergen inclusief Ane en Gramsbergen-Oost, Lutten, Oud-Lutten.