25 januari 2024

Douwe Prinsse nieuwe bestuursvoorzitter CDA Hardenberg

Douwe Prinsse (67, Dedemsvaart) is de nieuwe voorzitter van het bestuur van CDA Hardenberg. Vanwege het vertrek van Bert Linde was de rol van bestuursvoorzitter vacant. De leden hebben afgelopen donderdag, 25 januari, vier nieuwe bestuursleden gekozen, waaronder Prinsse die de voorzittershamer van Linde overneemt. “Ik kijk er naar uit om met de leden en de andere bestuursleden verder te bouwen aan onze mooie partij”, aldus Prinsse.

Mensen centraal
In september 2023, tijdens de Algemene Ledenvergadering, deelde Bert Linde mee dat hij wil stoppen als voorzitter. De afgelopen periode heeft het bestuur gezocht naar nieuwe leden, mede vanwege openstaande vacatures. Die zoektocht resulteerde in een lijst met 4 namen die afgelopen donderdag door de leden unaniem zijn verkozen. Naast Prinsse treden Han Kemink (Schuinesloot), Klaas Muis (Hardenberg) en Jeanette Jaspers (Rheezerveen) toe tot het bestuur. “Hiermee is ons bestuur weer volop bemenst. Ik ben er erg trots op dat onze gemeente zoveel mensen kent die zich op wat voor een manier dan ook vrijwillig willen inzetten voor de samenleving. Het CDA is daar geen uitzondering in. Mensen kleuren de samenleving en wij zetten mensen centraal”, zegt Prinsse.

Ervaring en netwerk
Met Prinsse haalt CDA Hardenberg een bak aan ervaring en netwerk in huis. Van 1998 tot en met 2018 was Prinsse raadslid en later wethouder in de gemeente Hardenberg. De laatste jaren was hij Statenlid namens het CDA in de Overijsselse Provinciale Staten. “Toen ik gevraagd werd om zitting te nemen in het bestuur heb ik daar even over nagedacht. Er liggen immers voor onze partij nogal wat uitdagingen, maar juist dit heeft mij doen besluiten om mij kandidaat te stellen. En ik ben blij met het vertrouwen dat we alle vier van de leden hebben gekregen”.

Elma Soeten, fractievoorzitter van CDA Hardenberg, is eveneens blij en trots dat het gelukt is alle posities binnen het bestuur te vullen. “Als fractie opereren we natuurlijk zelfstandig, maar het is belangrijk dat er een goed en kundig bestuur de partij leidt. Heel fijn dat onze leden zich zo willen inzetten voor de gemeente en de partij”.

Afzwaaiende bestuursleden bedankt
Tijdens de Algemene Ledenvergadering in MFC Trefpunt in Balkbrug is afscheid genomen van Bert Linde en penningmeester Eric IJzebrink. Zij werden bedankt voor hun inzet de afgelopen jaren.