18 november 2017

Maandag 20 november: Jeugdlintje Hardenberg!

Maandag is het zover!!

Dan staan we stil bij de jaarlijkse, internationale dag voor de rechten van het kind!

Het was eind vorig jaar dat ik namens de CDA fractie een initiatiefvoorstel indiende in de gemeenteraad van Hardenberg en daarmee vroeg om ook in onze gemeente aandacht te besteden aan deze belangrijke en speciale dag. Het idee was om jeugdlintjes in te voeren, speciaal voor jongeren tot een leeftijd van 18 jaar die hun talenten op een goede manier inzetten voor onze gemeente. Het voorstel is destijds unaniem door de raad aangenomen en dus is de gemeente aan de slag gegaan met als belangrijke werktitel: “Meld je held”.

Helden vanuit de gemeente Hardenberg konden gedurende een ruime periode worden aangemeld bij de gemeente via een speciale website: www.hardenberg.nl/meldjeheld en aan die oproep is flink gehoor gegeven. Omdat we hebben besloten dat maximaal 5 initiatieven per jaar in aanmerking komen voor een lintje, heeft een jury onder leiding van onze Burgemeester besloten wie er uiteindelijk een lintje gaat krijgen.

Tijdens een feestelijke ceremonie in het gemeentehuis van Hardenberg zullen de lintjes aanstaande maandag worden uitgereikt aan de jeugdigen door onze Burgemeester in het bijzijn van veel van hun familie en vrienden! Ik ben ontzettend blij en trots dat er vijf initiatieven zijn gekozen die verspreid zijn door onze hele gemeente en die perfect aansluiten bij datgene waar wij het jeugdlintje destijds voor bedoeld  hebben.

Heeft u vragen over het jeugdlintje, neemt u dan gerust contact met mij op.
Rick Brink
Raadslid CDA Hardenberg