23 mei 2022

Excursie naar EU Brussel 9 & 10 juni a.s.

Op  9 en 10 juni a.s. organiseert het Steenkampinstituut een tweedaagse excursie naar het kloppend hart van de EU: Brussel.

Tijdens deze excursie kun je persoonlijk kennismaken met de bestuursorganen en instanties die gezamenlijk Europa op dagelijkse basis besturen en de toekomst in begeleiden. Verder zal er gelegenheid zijn om onder meer in gesprek te gaan met Esther de Lange (vice-voorzitter van het EVP) en experts van eerder genoemde instanties.

Programma in het kort:
Op donderdag 9 juni bezoeken we o.a. de Europese Commissie, de Nederlandse Ambassade en het Huis van Nederlandse Provinciën. We sluiten af met een ‘CDA Brussel borrel’,  met als spreker Tomi Huhtanen, de Executive Director van het Wilfried Martens Centre for European Studies. Hij zal tijdens het gesprek verder ingaan op de toekomst van de Christen Democratie in Europa.

Op vrijdag 10 juni bezoeken we oa het Europees Parlement en lunchen we met onze delegatieleider Esther de Lange.

Aanmelden
Meld je voor 30 mei aan via [email protected] . Geef meteen aan of je dieetwensen hebt én zorg er bij voorkeur voor dat je beide dagen aanwezig kunt zijn.

We verwachten je op donderdag 9 juni om 10:30 uur in Brussel, de exacte locatie krijg je na aanmelding. Op vrijdag zorgen we dat het programma halverwege de middag eindigt, zodat er tijd overblijft de niet EU aspecten van Brussel op eigen initiatief te bekijken.

Reizen en kosten
Voor de lunches, een overnachting en het diner vragen wij een eigen bijdrage van 50 euro.
Na je aanmelding bij Jeroen Gevers (zie zijn mailadres hierboven) ontvang je hiervoor op 31 mei een betalingsverzoek.  Je aanmelding is pas definitief nadat de betaling is voldaan.

Je dient zelf zorg te dragen voor het vervoer van- en naar Brussel.
Wij kunnen (als je een ticket met de NS/SNCB bestelt) jouw reiskosten vergoeden.