10 december 2020

online training Goed met de pers

Goed met de pers
Wie wil dat nou niet? Leer hier hoe je kwalitatief goede materialen ontwikkelt en deze uitzet. Denk bijvoorbeeld aan rechtenvrije sprekende afbeeldingen, een fijne tekstopbouw, hoe het embargo in te zetten. Kortom een interactieve sessie vol tips.

Wat gaan we doen?
Voormalig eindredacteur van CDA.NL en Bestuursforum, alumnus bestuurslid van het landelijk CDJA en oud-Statenlid Marcel Migo (De Heren van Kopij) weet precies hoe je te werk kunt gaan als CDA’er in relatie met de pers. Deze interactieve sessie is daarom specifiek gericht op CDA gerelateerde media-acties. Je leert wat je allemaal kunt doen om de kans op plaatsing van jouw persbericht zo groot mogelijk te maken. We bespreken hoe je een persbericht op de juiste manier in de juiste woorden opbouwt. We staan stil bij allerlei handige praktische voorbereidingen: hoe leg je een beeldarchief aan, hoe maak je een content-planning etc. Daarnaast bespreken we met elkaar hoe je een goede relatie opbouwt met de pers en hoe je die onderhoudt. Daarbij is alle ruimte gebruik te maken van elkaars ervaringen en tips. We werken in vertrouwelijke sfeer en kiezen bewust voor kleine groepen zodat iedereen de tijd krijgt voor zijn of haar vragen.

Doelgroep:
Iedere CDA’er is van harte welkom om zich aan te melden voor deze training voor datum en tijden zie de actuele opleidingsagenda. Afdelingen en/of fracties kunnen in groepsverband deze sessie aanvragen via [email protected].