13 januari 2022

café JA, ark NEE

Met de sluiting van Café Staal mist Eemnes een echt dorpscafé. Hoe mooi zou het zijn als er ergens in Eemnes weer een dorpscafé komt. We waarderen daarom de initiatieven van een aantal ondernemers om dit te realiseren, maar niet ieder plan omarmen we.

Een deel van de Eemnesser gemeenteraad wil de vestiging van een café-ark in de oude haven mogelijk maken. Het CDA is daar tegen. Een ark op die plek ontsiert het zicht op de groene polder. Maar veel belangrijker is dat het de organisatie van Eemnesser dorpsfeesten en evenementen op deze plek heel erg moeilijk gaat maken, zo niet onmogelijk.

Juist deze plek is zo succesvol gebleken om evenementen te organiseren. Door de centrale en unieke ligging aan de Vaart, de weilanden en de Wakkerendijk kunnen leuke evenementen worden georganiseerd, zoals de gondelvaart, dorpsfeesten, de sinterklaasintocht, de prutmarathon en activiteiten op Koningsdag. Laten we zuinig zijn op deze plek voor onze evenementen, want vroeg of laat kan er weer gefeest worden!