23 september 2021

Woningnood?

De woningnood onder de jongeren is hoog en er is een grote vraag naar betaalbare (koop)woningen. De woningnood wordt door de coalitiepartijen PvdA en DorpsBelang echter niet gevoeld. De coalitie heeft de bouwaantallen voor de toekomst  naar beneden bijgesteld en vastgezet, de bouwplannen op de locatie van de Hink-Stap-Sprong en De Hilt zijn ernstig vertraagd en er is zelfs besloten om in 2022 in de Zuidpolder helemaal niets te bouwen. Wij begrijpen niet dat de coalitie de ogen sluit voor de problemen op de woningmarkt. Als het aan ons had gelegen waren beide locaties al bebouwd en bewoond geweest.

Bestaande bouw is voor jongeren onbetaalbaar, wil je als midden twintiger op jezelf wonen, dan ben je afhankelijk van de nieuwbouw van starterswoningen. Willen we Eemnes jong en levendig houden, moeten we durven investeren in de woningbehoefte van onze eigen inwoners.

Fractie CDA Eemnes