11 maart 2023

Handen uit de mouwen bij Kinderboerderij tijdens NL Doet.

Op zaterdag 11 maart heeft CDA Alblasserdam de handen uit de mouwen gestoken bij Kinderboerderij De Plantage tijdens NL Doet.  Er waren 40 vrijwilligers aanwezig, waaronder een ploeg van het CDA. Er was keuze uit klussen als: het schilderen van bankjes of konijnenhok, het slopen van een steiger en het aanleggen van een moestuin. De materialen zijn gesponsord door het Oranjefonds en de lunch door PLUS Van Holten. Met vereende krachten was de kinderboerderij snel weer mooier en veiliger. Op deze manier kunnen we deze geweldige voorziening in ons dorp behouden! We hebben grote waardering voor Ilona, de enige betaalde kracht, en alle vrijwilligers die wekelijks meewerken! En voor het tijdelijke bestuur vanuit de gemeente, dat werkt aan een duurzame oplossing. Het CDA heeft ook vier nieuwe rood-witte luiken geschonken, gemaakt door Jan de Kok. En...een kijkje genomen in de kraamkamer van zes geiten die jonge geitjes hadden.