15 februari 2018

Bastienne Prins: Warm welkom in Waddinxveen

Speech uitgesproken bij het uitreiken van de CDA Valentijnstaart op 14 februari jl.

Vandaag, 14 februari is het Valentijnsdag. Valentijnsdag is een dag waarop verliefde mensen elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen, of kaarten. Niet alleen verliefde stelletjes doen dat, maar bijv. ook vriendinnen.

Het CDA heeft zich bij deze traditie aangesloten en wil extra aandacht geven aan mensen/organisaties in Waddinxveen die zich inzetten voor de plaatselijke gemeenschap. Zij doet dit door jaarlijks op Valentijnsdag een Valentijnstaart uit te reiken. Dit jaar hebben we gekozen voor de interkerkelijke werkgroep vluchtelingen Waddinxveen.

Op Facebook vond ik de volgende doelstelling van de Interkerkelijke Werkgroep: het is een samenwerking tussen 10 kerken, met als doel het welzijn van de statushouders te vergroten! Prachtig! Deze doelstelling ondersteunt het CDA van harte!

Ik las ook op Facebook: Het inloophuis is een mooie ontmoetingsplek waar Nederlanders en statushouders met elkaar in contact komen. Er is een hele goede sfeer en we leren van elkaar! Dat is ontzettend fijn.

Het CDA vindt dat de gemeente initiatieven vanuit de samenleving moet stimuleren om nieuwe Nederlanders en statushouders op te vangen en gastvrijheid te bieden. Dat staat in ons verkiezingsprogramma en dat ….

Dat doen de vrijwilligers van de interkerkelijke werkgroep Vluchtelingen Waddinxveen. En daarom hebben wij jullie uitgekozen voor het in ontvangst nemen van de Valentijnstaart. De taart is ook voor de statushouders, want taart eten en feest vieren doe je samen.

Wij willen met het aanbieden van deze taart de statushouders een warm welkom heten in Waddinxveen, want jullie horen erbij. Ik hoop van ganser harte dat jullie je thuis mogen voelen in ons midden.

Geniet van de taart, smul ervan!

Bastienne Prins