04 maart 2022

CDA presenteert Woonmanifest met oplossingen voor vastgelopen woningmarkt Waddinxveen

Een betaalbare en goede woning is één van de belangrijkste speerpunten van het CDA Waddinxveen. Om dit de komende jaren te gaan realiseren publiceert het CDA daarom een Woonmanifest met 7 belangrijke stappen die gezet moeten worden om voor iedere Waddinxvener een betaalbare woning te realiseren.

Kandidaat raadslid Frans Schwiebbe zet zich al jaren voor betaalbare woningen met name voor starters, alleenstaanden en ouderen: “De woningnood is onverminderd hoog. Hoewel er in Waddinxveen veel wordt gebouwd is dat vooral voor mensen met een grote portemonnee. Wij willen aan de slag om de krapte op de betaalbare huurwoningenmarkt tegen te gaan. Daarom presenteren wij nu ons Woonmanifest om dit aan te pakken”.

De 7 maatregelen uit het Woonmanifest zijn:

1. Meer betaalbare huurwoningen realiseren door bij nieuwe projecten minimaal 1/3 sociale huur te bouwen
  2. Geen verkoop van bestaande sociale huurwoningen
  3. Doorstroming op de lokale woningmarkt aanpakken
  4. Voorrang voor Waddinxveners voor woningen
  5. Zelfbewoningsplicht doorvoeren
  6. Woningen op inbreilocaties realiseren
  7. Creatieve en duurzame woonconcepten ondersteunen

Het volledige Woonmanifest is hier te lezen