22 maart 2023

CDA stelt vragen over opslag houtsnippers bij parkeerterrein ASW

Voetbalvereniging ASW benaderde ons met vragen en klachten over het gebruik van een deel van het parkeerterrein Sportcomplex de Sniep Oost (naast de Tennishal) voor het opslaan van een aanzienlijke hoeveelheid houtsnippers (zie foto’s hieronder). Door deze opslag wordt een groot aantal parkeerplaatsen in beslag genomen en ASW vreesde parkeerproblemen voor bezoekers. ASW heeft ons gemeld dat in de afgelopen weekeinden zich op piekmomenten daadwerkelijk vervelende problemen hebben voorgedaan.

Wij hebben inmiddels begrepen dat het materiaal is gestort door de firma Reijm en bestemd is voor het onderhoud van speelplaatsen in opdracht van de gemeente.

Wij gaan ervan uit dat dit parkeerterrein onderdeel is van de openbare weg en hebben de volgende vragen:

• Hebben aannemers van de gemeente toestemming dit soort hoeveelheden materiaal op openbare parkeerterreinen op te slaan?
  • Als deze opslag plaats vindt zonder uw toestemming, wanneer kan dit materiaal dan worden verwijderd, zodat het terrein weer beschikbaar is voor parkeren?
  • Sportverenigingen, zoals ASW, die deelnemen aan competities ontvangen teams uit de regio. Doorgaans maken die gast-teams gebruik van de auto. Waarom zijn er met de betrokken verenigingen/instanties vooraf geen duidelijke afspraken gemaakt over deze opslag op het benodigde parkeerterrein? Wanneer wordt deze overlast opgelost?

Wij zijn ons bewust van de gebruikelijke termijn die u heeft voor beantwoording van deze vragen, maar dringen er in het belang van de betrokken organisatie(s) bij u op aan al op korte termijn te reageren en te voorzien in een oplossing.

Peter Besuijen

CDA-fractie