12 februari 2023

CDA Valentijnstaart voor de Formulierenbrigade

Fractievoorzitter Bastienne Prins en voorzitter Hugo van Berkesteijn van het CDA Waddinxveen reikten op 14 februari jl. de jaarlijkse Valentijnstaart uit aan de Formulierenbrigade. De Formulierenbrigade is er voor iedereen in Waddinxveen en helpt bij het invullen van formulieren zoals het aanvragen van een uitkering, huurtoeslag of energietoeslag. Iedere vrijdagochtend houdt zij van 10 tot 12 uur spreekuur in de Bibliotheek De Groene Venen in Cultuurhuys ‘De Kroon’ in Waddinxveen.

Het CDA maakt zich zorgen over de kloof in onze samenleving en waardeert dit soort initiatieven om deze te overbruggen. Omzien naar elkaar is daarbij een belangrijk uitgangspunt en de Formulierenbrigade levert daar een grote bijdrage aan. De valentijnstaart is de Formulierenbrigade daarmee van harte gegund.

Fractievoorzitter Bastienne Prins sprak bij het uitreiken van de taart de volgende woorden:

Vandaag is het 14 februari 2023, Valentijnsdag.

Valentijnsdag is een dag waarop verliefde mensen elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen, of kaarten. Niet alleen verliefde stelletjes doen dat, deze dag wordt ook gebruikt om mensen te bedanken en even in het zonnetje te zetten.

Het CDA Waddinxveen heeft zich bij deze traditie aangesloten en wil op Valentijnsdag extra aandacht geven aan mensen in Waddinxveen die zich inzetten voor de plaatselijke gemeenschap. Dit sluit ook aan bij een van de speerpunten van het CDA verkiezingsprogramma: “Omzien naar elkaar”. Anderen helpen als dat nodig is. Samen redzaam i.p.v. zelfredzaam.

Die extra aandacht heeft het CDA vormgegeven door het jaarlijks aanbieden van een Valentijnstaart. Dit jaar hebben we er voor gekozen om de taart uit te reiken aan de Formulierenbrigade.

En waarom jullie?

Maar ze doen nog veel meer:

• Leggen officiële brieven uit
  • Leggen bijsluiters uit
  • Helpen bij online overheidszaken, digitale overheid enz enz

Iedere vrijdagochtend houden jullie van 10 tot 12 uur spreekuur in de Bibliotheek De Groene Venen in Cultuurhuys ‘De Kroon’ in Waddinxveen.

Jullie doen dat in tweetallen, want dan is er meer kennis aanwezig. En jullie doen dat gratis!

Het CDA maakt zich zorgen over de kloof in onze samenleving en waardeert dit soort initiatieven om deze te overbruggen. “Omzien naar elkaar” is daarbij een belangrijk uitgangspunt en de Formulierenbrigade levert daar een grote bijdrage aan. We moeten af van deze hyper-geïndividualiseerde samenleving, waarin nog ‘weinig wij’ over is.  We hunkeren naar samenhang, naar samenhorigheid en naar ‘minder ik en meer wij’. En aan ‘meer wij’ leveren jullie een bijdrage, geweldig!

Wij willen met het aanbieden van deze taart laten weten dat wij jullie, de 11 van de Brigade, 10 mannen en 1 vrouw, een warm hart toedragen en dat wij het vrijwilligerswerk, want dat is het allemaal,  dat jullie verrichten zeer waarderen. Onze samenleving, onze gemeente kan niet zonder vrijwilligers. Daarom voor jullie deze taart. Geniet er samen van!

Waddinxveen, 14 februari 2023, Bastienne Prins