28 december 2022

Nieuwjaarsboodschap: Idealen uitdragen in de politiek

Het CDA Waddinxveen heeft een succesvol 2022 achter de rug. Winst bij de verkiezingen (van 3 naar 4 zetels), we zitten in de coalitie, we hebben een goede wethouder, Brigitte Leferink, en we hebben een fractie die zich er voor inzet Waddinxveen door te geven aan een volgende generatie.

Kerst, de geboorte van een kwetsbaar, niet zelfredzaam kind is net gevierd. De kerstboom staat er waarschijnlijk nog en de boodschap van Kerstmis ‘Vrede op aarde’ zijn we nog niet vergeten. Het woord vrede/shalom heeft een brede betekenis. Het gaat zowel over de vrede met God als ook over aards en maatschappelijk welzijn.

De boodschap voor een gemeentepoliticus is dan ook om in zijn/haar politieke handelen inhoud te geven aan welzijn en op te komen voor de kwetsbaren in de samenleving.

Hoe doen we dat als CDA Waddinxveen? We komen onder andere op voor:

• diegenen die niet zelfredzaam zijn. Samen zijn we dat wel;
  • kwetsbaren in het verkeer: voetgangers en de fietsers;
  • mensen die moeilijker een woning kunnen vinden;
  • mensen , verenigingen en stichtingen die hun energierekening niet kunnen betalen.

U mag ons, de fractie van het CDA, het komende jaar op deze pijler van het CDA gedachtegoed, namelijk solidariteit, en op de andere pijlers blijven aanspreken.

Tot slot wens ik iedereen, ook namens de andere leden van de fractie, alle goeds voor 2023.

Waddinxveen, 27  december 2022

Bastienne Prins, fractievoorzitter CDA