05 juni 2023

Wijziging fractie CDA Waddinxveen

De CDA-fractie in de gemeenteraad van Waddinxveen heeft met onmiddellijke ingang het vertrouwen opgezegd in fractielid mevrouw Raiza Sattaur, tevens lid van de gemeenteraad. Het CDA-bestuur volgt de fractie in haar keuze. Fractie en bestuur betreuren dit besluit. Gedurende enige tijd zijn er met Raiza gesprekken gevoerd over haar functioneren binnen de fractie en de raad. Dit heeft niet geleid tot het gewenste resultaat. Ook gesprekken met het bestuur hebben dat niet kunnen veranderen. Door haar functioneren werd de CDA-fractie in de gemeenteraad belemmerd in haar politieke taak, hetgeen uiteindelijk doorslaggevend is geweest om tot dit besluit te komen. Wij constateren nu dat er geen andere weg meer is dan het vertrouwen in haar op te zeggen. In gesprekken met het bestuur heeft Raiza aangegeven haar zetel niet te willen behouden. Wij vertrouwen erop dat zij zich aan deze afspraak confirmeert.

Wij wensen Raiza in haar verdere persoonlijke en professionele leven alle goeds toe.

Namens de fractie,
Bastienne Prins, fractievoorzitter