Upset young woman holding senior ladies hand
17 april 2024

CDA wil 'doarpskeamers' voor WMO-dagbesteding

De CDA-fractie gaat donderdag 18 april vragen stellen in de raad over WMO-dagbesteding, nu Patyna na een zorgvuldige overweging besloten heeft te stoppen met het aanbieden van hiervan.

Ze willen weten of er voor thuiswonende mensen die een zinvolle dagbesteding nodig hebben, er ook andere oplossingen kunnen komen. Het CDA ziet mogelijkheden om dorpshuizen of ontmoetingsruimtes zo in te richten dat er een soort ‘doarpskeamer’ komt. De fractie zal vragen of die uitwerking past binnen beleid vanuit de WMO en visie op positieve gezondheid.

Voor inwoners is het belangrijk dat er een ontmoetingsplek is omdat iedereen langer thuis moet blijven wonen. Voor Workum kan dit een mooie uitdaging worden. Er komt binnenkort een mooi nieuw gemeenschapshuis waar de WMO hier voor jongeren en ouderen collectief iets zou kunnen betekenen.

Uilkje Attema
Fractievoorzitter CDA Súdwest-Fryslân