05 februari 2023

Arjen van Gijssel zet 2e Kamer in beweging!

Het werkt! Al vaker zetten wij vanuit het Berkellandse CDA Kamerleden aan tot nadenken. Nu is het Arjen van Gijssel gelukt om de kosten voor gezinnen te beperken. De motie (opdracht aan het kabinet) om meer versies van rekenmachines te hanteren is aangenomen. Een mooi succes, nadat we eerder ons bemoeiden met de Noordtak en leefbaarheid in de regio’s. De landelijke pers weet ons te vinden.

Boze vader

Het protest tegen de steeds veranderende rekenmachines werd anderhalf jaar geleden aangezwengeld door Arjen van Gijssel uit Ruurlo. Toen hij voor de vierde keer een nieuwe calculator voor zijn schoolgaande kinderen moest aanschaffen, was de maat voor hem vol. Hij schreef een brief aan de Tweede Kamer.

De boze vader, inmiddels CDA-wethouder in Berkelland, is blij dat zijn actie nu tot de motie heeft geleid. "De aanhouder wint", zegt hij tevreden. "Wat ik hier mooi aan vind is dat je ziet dat het een mooi voorbeeld is van democratie van onderop. Dat als je je als inwoner ergens druk over maakt, je daar iets aan kan doen. Het is fantastisch dat kinderen goed rekenonderwijs krijgen, maar het gaat hierbij ook om de toegankelijkheid van het onderwijs. Ouders worden nog steeds op kosten gejaagd."