20 december 2021

CDA Berkelland stelt kieslijst vast tijdens ALV

BERKELLAND – CDA Berkelland stelde zaterdagmorgen in Eibergen met applaus de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vast. ‘We hebben een fantastische lijst en gaan met een helder plan naar de kiezer’, zegt een blije Theo Helmers, CDA-lijsttrekker en Beltrummer. “We zijn weer in alle dorpen en kernen ijzersterk vertegenwoordigd, met een goede man/vrouw verhouding. Deze groep kent diverse en stevige ervaring in alle lagen van de maatschappij. Let ook op het aantal jonge talenten dat we aan ons Berkellandse CDA binden. Daarmee weten we als partij duidelijk te investeren in de toekomst”.

Dichtbij
Het Berkellandse CDA kiest met het motto “Dichtbij” voor een concreet 10-punten programma, waarin wonen, noaberschap en een trotse landbouw speerpunten zijn. Dichtbij de inwoners in alle kernen en buurtschappen. ‘Met normen, waarden en tradities, zoals ruimte voor evenementen ben je bij het CDA aan het goede adres’, zegt Theo.
Hij verwijst met trots naar de slag die het CDA in het huidige college heeft gemaakt met de wethouders. “Hun beleid weten de inwoners met een 8,2 te waarderen. En een 8,4 voor zorg’, aldus Theo. Wethouder Maikel van der Neut: “We bieden kansen voor onze starters en ouderen en hebben daarbij ook aandacht voor het buitengebied. We staan hier vol ambitie en trekken onze plannen graag door. Met dit team gaan we ervoor.”

De eerste veertien op de lijst zijn:
​​​1. Theo Helmers​ - Beltrum
2. Maikel van de Neut​ - Neede