24 november 2021

IKC Simmelink - bouwen kan beginnen!

Het Berkellandse CDA wil dat er snel gestart wordt met de bouw van IKC Simmelink en dat kan. In de raadsvergadering van 22 november kwam er groen licht voor het extra krediet dat er nodig was door o.a. de stijging van de bouwkosten. Complimenten aan het bestuur voor het constructief meedenken, om het financiële gat dat ontstond op te lossen en zo klein mogelijk te houden. CDA vindt dat dit gelukt is en eenieder zijn verantwoordelijkheid daarin genomen heeft.

IKC Simmelink; het hart van de wijk!
IKC Simmelink moet het hart worden van deze wijk waar kinderen van 0 tot 12-13 jaar opvang, educatie en onderwijs krijgen. Daarnaast liggen er kansen voor aanvullende maatschappelijke invulling. CDA vindt het mooi te horen dat de school open staat voor een goede benutting van het gebouw en ook kansen ziet.

• CDA is voorstander van een IKC van 0-12/13 en zelfs 13 + jaar. Breder kijken naar de opvang 0 – 2 jaar en extra onderwijsaanbod in de vorm van aansluiting PO-VO is een meerwaarde in deze wijk en kan dit IKC kan gaan onderscheiden.
  • CDA heeft aandacht gevraagd voor de omgeving van het huidige schoolgebouw en ziet dat dit nu al opgepakt is.
  • CDA vindt door nu duidelijkheid te geven dit ouders weer vertrouwen geeft om te kiezen voor een school in de wijk waar ze wonen en de leerlingenaantallen weer gaan aantrekken.

Ouders, kinderen, professionals en de wijk hebben hier recht op na een periode van onzekerheid.

Win-win situatie voor iedereen!
Samen met het onderwijs en de partners, maar ook met de wijk kan hier een mooi proces gestart worden met een win-win situatie voor eenieder. CDA heeft daarin vertrouwen en wenst eenieder veel succes.