31 maart 2022

Nieuw talent in de gemeenteraad

Borculo 30 Maart - Na het afscheid van niet terugkerende raadsleden zijn vanavond de nieuwe raadsleden geïnstalleerd. Mogelijk volgen er meer wisselingen na de benoeming van de nieuwe wethouders.

Voor het berkellandse CDA zijn Theo Helmers, Arjen van Gijssel, Martine Tenhagen-Pelle, Wily Erinkveld, Anne Groot Zevert en Christiaan Hoftijzer de nieuwe raadsleden. Arjen, Anne en Christiaan zijn de nieuwe talenen, voor hen is dit een eerste periode. Theo, Wily en Martine zorgen voor de continuïteit en beginnen aan hun tweede periode als raadslid.

Hoe deze jaren uit gaan zien is nog onduidelijk en mede afhankelijk van de invulling van het nieuwe college. Na de benoeming van de nieuwe raad werd het eerste besluit genomen over de opdracht aan Ellen Nauta als informateur. Zij wordt gevraagd te verkennen welke politieke combinatie een volgend college kan vormen. Het bestuur CDA Berkelland wenst de nieuwe raad een goede en prettige samenwerking toe voor de komende vier jaar.

PS: Martine Tenhagen-Pelle ontbreekt op de foto wegens ziekte