26 april 2022

Onze Tonni Wormgoor geridderd!

Al meer dan 50 jaar inzet voor een mooiere samenleving. Een lange lijst met verdiensten noemde de burgemeester en dat in de wetenschap dat deze nooit volledig kon zijn. “Zijne Majesteit heeft het behaagd de heer Wormgoor te benoemen tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.”

De tafeltennis, voetbalsport, onderwijs, kerk, toerisme, golfclub en vele andere stichtingen en verenigingen werden beter door de vrijwillige inzet van Tonni Wormgoor. Met name zijn inzet voor het waterlandschap en in het bijzonder De Berkel sprongen in het oog, met de Stichting Marke Mallem als voorbeeld van een groot succes.

Het Berkellandse CDA ondersteunde mede de aanvraag. Sinds 1978 is Eibergenaar Tonni betrokken en heeft hij in tal van commissies zich ingezet voor een CDA die dicht op de samenleving staat. Ook bij het CDA wist hij met zijn hartelijkheid anderen te motiveren.

In zijn dankwoord noemde hij zijn vrouw Rikie. “ Met jou aan mijn zijde konden we de uren naast het werk en gezin benutten voor de samenleving.”

Het Berkellandse CDA feliciteert Tonni en Rikie.