08 september 2023

Blij met Bontenbal

De lokale afdeling in Brunssum van het CDA is enthousiast over de keuze voor Henri Bontenbal als lijsttrekker voor de landelijke verkiezingen in november.

"Bontenbal is een uitstekende keuze om dit karwei te beginnen. Hij heeft alles in huis om het CDA weer op de rails te krijgen in deze stormachtige tijden," zegt lokale afdelingsvoorzitter Raymond Claus. "Hij is uit goed, christendemocratisch hout gesneden, weet mensen van alle generaties te verbinden rondom de waarden van onze partij en handelt daar zelf ook naar. Met zijn deskundigheid in en betrokkenheid bij de energietransitie én zijn drive om iedereen daarin van binnenuit mee te krijgen, hebben we goud in handen."

Bontenbal weet zich geïnspireerd door zijn voorganger uit het verleden, Ruud Lubbers. Een poster van Lubbers was Bontenbals inspiratie om er een variatie op te maken (zie foto).

Met deze frisse wind in Den Haag hoopt het CDA Brunssum dat de slogan "Voor heel Nederland" onder Bontenbal vorm zal krijgen 'van Vlieland tot Vaals'. Maar daar is wel vertrouwen in, "want Rotterdammers zijn aanpakkers."

"Dat hij daar geboren is en niet in Limburg, zullen we hem daarom maar niet aanrekenen," knipoogt Claus. "De deur staat wijd open om hem kennis te laten maken met onze warme Limburgse gastvrijheid."