Christine de Moor

Raadslid

Christine de Moor (1970) is moeder van 2 zonen. Zij is geboren en getogen in Hulst als oudste dochter uit een ondernemers gezin. “Ik heb het voorrecht gehad om op te mogen groeien op een plek waar ik de kansen en de ruimte kreeg om mijn talenten te ontdekken en te ontwikkelen”. “Een plek waar ons ons kent, waar we samen sterk waren met ieder zijn eigen identiteit en waar de natuur een belangrijke plek innam. Zo’n jeugd wens ik voor ieder opgroeiend kind”.
Vervolgens is zijn naar de kunstacademie gegaan in Tilburg en heeft zij daarna nog de gelegenheid gekregen tot verdere verdieping in politicologie, sociologie, antropologie en criminologie.
Een levenlang leren is voor haar een heel belangrijk item.

Ondertussen woont zij al weer meer dan 25 jaar in Breda, de laatste 12 jaar met veel plezier in de IJpelaar. Jaren geleden is zij gestart binnen het onderwijs en heeft zij les gegeven van speciaal onderwijs tot gymnasium. In de lijn van alle ervaringen is Christine later ook gestart met MatchKracht. Een eigen bedrijf dat jongeren met diverse achtergronden, ondersteunt naar passend onderwijs en werk.

Specifieke aandachtsgebieden: Jeugdzorg; Armoede; Cultuur; Onderwijs; Werk/Arbeidsparticipatie; Circulaire economie; Natuur en boerenbedrijf. Extra focus op de wijken Breda-Noord inclusief Haagse Beemden; Breda-West; maar net zo goed op de buitengebieden en natuurlijk haar woonwijk IJpelaar.

QUOTE: “ga uit van kansen niet van bedreigingen. Er gebeuren al heel veel mooie dingen in Breda. Geef het aandacht en laat het verder bloeien. We doen het niet alleen maar met z’n allen. Want we zijn er immers om elkaar te helpen, niet waar”?