06 maart 2024

In actie voor beter plan Korte Muiderweg: breed draagvlak om bomen te behouden

Na overleg met de bewoners van Weesp over het voorkomen van de kap van 57 bomen langs de Korte Muiderweg, hebben Rogier Havelaar en Katinka Hilders direct actie ondernomen.

Tijdens de gemeenteraad van donderdag 28 februari riep het CDA zo samen met de Partij van de Dieren het college op om toch nog eens te kijken hoe er zo veel mogelijk bomen kunnen blijven en het alternatief van de bewoners serieus te overwegen. Rogier Havelaar heeft hiervoor samen met Marc Emmerik van de Partij voor de Dieren twee moties ingediend: Een om er zoveel mogelijk te behouden en een om hier onderzoek naar te doen.
De hele gemeenteraad heeft onze inzet gesteund. De wethouder gaat nu uitzoeken wat er mogelijk is en in gesprek met de bewoners over hun alternatieve plan.
Wie de raadsvergadering zelf terug wil kijken kan dat hier doen. Het item over de Korte  Muiderweg is vanaf 32:15