25 januari 2024

In relatie tot anderen: bestaanszekerheid gaat over meer dan alleen geld

In de raadsvergadering van 24 januari heeft de gemeenteraad de bestaandszekerheid in Amsterdam besproken. In zijn bijdrage stond Rogier Havelaar stil bij de uitgangspunten van het CDA over bestaanszekerheid. Hierin staat centraal dat de mens tot zijn recht komt, in relatie tot de ander. Het goede gesprek - tussen een ambtenaar en een Amsterdammer die een bijstanduitkering aanvraagt - moet centraal staan bij de aanpak van de gemeente. Wethouder Groot Wassink stond in zijn beantwoording stil bij de visie van het CDA. Hij onderschreef daarbij het belang om in gesprek te gaan.

Bekijk de video hier terug om te zien welke concrete voorstellen het CDA Amsterdam doet om de relatie tussen de mensen te versterken en welke invloed dit uitgangspunt heeft op het beleid van de Gemeente Amsterdam.