02 juli 2020

Nieuwe voorstellen CDA in raad

Bij de raadsvergadering van 1 en 2 juli heeft het CDA verschillende voorstellen ingediend die door een meerderheid zijn aangenomen:

1. Steun de Uilenburgersjoel en andere culturele instellingen
De Uilenburgersjoel organiseert culturele activiteiten in een historisch gebouw. Het is geen officiële culturele instelling en dreigt daardoor tussen wal en schip te vallen tijdens de coronacrisis. In deze motie roept het CDA op om te kijken hoe de gemeente deze organisatie en andere dergelijke organisaties zou kunnen steunen, zodat ze niet failliet gaan.

2. Onderzoek naar verkoop (nep)cannabisproducten
Veel toeristenwinkels verkopen cannabisproducten of producten die daarop lijken. Amsterdam heeft een ander, beter imago nodig en moet af van het blow-en-braltoerisme. Met deze motie vraagt het CDA om te onderzoeken hoe de verkoop van deze producten beperkt kan worden in de stad.

3. Oprichten Scheidingsloket
Vechtscheidingen zijn een ramp voor kinderen. Daarom moeten deze in een vroeg stadium voorkomen worden. In een voorstel van het CDA wordt een nauwere samenwerking tussen Buurtteams en Ouder Kind Teams gevraagd op het vlak van echtscheidingsproblematiek.