Ad Valkenburg

Raadslid CDA HW

Als raadslid wil ik me inzetten voor de leefbaarheid van ons eiland. Daarbij hoort een evenwichtige groei van de woningbouw  om te zorgen dat (onze) jonge gezinnen een plek vinden. Zo zorgen we voor een goede evenwichtige samenstelling van onze bevolking. Zo zorgen we voor een leefbare samenleving, gezonde verenigingen, voldoende voorzieningen en gewoon een goed eiland. Een eiland waar je wil wonen, waar je wil werken en waar je wil recreëren.  Verder wil ik me sterk maken voor een goede bereikbaarheid van het eiland, want hoe mooi het ook is, het moet wel bereikbaar zijn.
Ik ben werkzaam bij een waterschap en water heeft daarom mijn interesse. Als raadslid wil ik zorgen dat er ruimte en aandacht komt voor dat water, want het klimaat verandert en aanpassingen zijn nodig. Ook op ons eiland.
Normen en waarden zijn voor mij de reden waarom ik lid ben van het CDA. Deze afspraken met elkaar zijn namelijk de basis om samen te leven. Samen dingen te doen. Samen voor elkaar zorgen. Omkijken naar elkaar. Want een mens komt pas volledig  tot zijn recht in relatie met anderen. Daarom zijn kerken, verenigingen, clubs, buurthuizen en groepjes voor mij essentieel voor een mooi samenzijn. Hier heb ik me de afgelopen 5 jaar ook hard voor gemaakt in de gemeenteraad van Oud-Beijerland.
Ik woon hier inmiddels al 26 jaar met mijn vrouw Jantine en dochters Jasmijn en Madelief.  Wij wonen er met veel plezier en vinden er bijna alles. En als we meer nodig hebben, is de stad toch heel dichtbij.  Dat is toch heel bijzonder. Mooi toch!
Wat ons eiland ook bijzonder maakt, is de veiligheid en dat willen we zo houden. Dat vraagt inzet, oplettendheid van ons allemaal. Daarom ben ik blij met de komst van de buurt-apps en ontwikkelingen zoals “buurt bestuurt”. Ook op dorpsniveau zie je dit ontstaan. Een prima ontwikkeling die we als gemeente ten volle moeten ondersteunen. Op zoek naar de echte samenhang in je eigenomgeving. Helemaal goed.
Wat ik wens voor ons eiland en graag zie in ons toekomstig bestuur is aandacht voor deze samenhang. Want de dorpen blijven de dorpen, de buurten blijven de buurten en de buurtschappen blijven de buurtschappen. Ik zie deze leefomgevingen als de basis van het samenstel  tot dat éne eiland.

ad.valkenburg@gemeentehw.nl