22 maart 2017

Cornelis Visser aanbevolen als nieuwe burgemeester van Katwijk

De gemeenteraad van Katwijk beveelt met groot genoegen de heer Cornelis Visser als de nieuwe burgemeester van Katwijk aan. De minister van BZK volgt in zijn voordracht voor kroonbenoeming gewoonlijk de aanbeveling van de gemeenteraad. De verwachting is dat de nieuwe burgemeester op 18 mei in Katwijk wordt beëdigd.

De heer Visser past goed in het profiel dat de gemeenteraad voor de nieuwe burgemeester heeft opgesteld. Hij is een echte burgemeester en een boegbeeld voor de gemeente. Hij is een ervaren bestuurder met veel inhoudelijke kennis. De heer Visser heeft humor. Hij is proactief en daadkrachtig. Zijn achtergrond en zijn ervaring geven de gemeenteraad alle vertrouwen dat hij goed zal passen in de Katwijkse samenleving, als verbinder over grenzen van levensbeschouwingen, dorpen en politieke partijen heen.

De heer ir. C.L. Visser is momenteel burgemeester van de gemeente Twenterand in Overijssel. Hij is 51 jaar en geboren in Stellendam. De heer Visser is landbouwkundig ingenieur. Na de militaire dienst is hij achtereenvolgens beleidsmedewerker bij het Europees Parlement en zelfstandig ondernemer geweest. Vervolgens was hij wethouder in Goedereede, lid van het Europees Parlement en, sinds 2010, burgemeester van Twenterand. De heer Visser is getrouwd en heeft drie kinderen in de tienerleeftijd; hij is lid van het CDA.