25 oktober 2022

CDA: Snel hoofdveld Rijnvogels vervangen

Na een bezoek aan de voorzitter van FC Rijnvogels heeft het CDA vragen aan het college gesteld over de slechte kwaliteit van het kunstgrashoofdveld van FC Rijnvogels en over de vervanging daarvan.

Afgesleten
CDA-ers Remco van Zuijlen en Irene van der Plas hoorden op sportpark De Kooltuin van de grote zorgen van de voetbalclub: het hoofdveld past niet bij het hogere niveau waarop de club nu speelt en het veld is momenteel niet goed bespeelbaar. Het kunstgrasveld is tien jaar oud én wordt zeer intensief gebruikt. Er zijn de afgelopen maanden al diverse kruisbandblessures bij spelers ontstaan, spelers van andere clubs én hun besturen hebben geklaagd over het afgesleten en minder goed dempende kunstgras en hebben steeds meer moeite om naar De Kooltuin te komen om hier hun wedstrijd te spelen, eigen spelers zijn bang en voorzichtig om voluit te gaan op het veld.

Veilig sporten
Na een onderzoek in opdracht van de gemeente is inderdaad geconcludeerd dat de demping momenteel niet top is maar goed genoeg. De praktijk van spelers, club en gasten is echter totaal anders. Vervanging van het kunstgrasveld staat voor het tweede kwartaal 2023 op de planning maar kan dit niet iets sneller? CDA Katwijk vindt dat de gemeente flexibeler moet omgaan met de strakke vervangingsplanning van velden. Kijk wat nodig is en ga met de clubs in gesprek zodat er veel meer maatwerk wordt geleverd. Want spelers moeten veilig kunnen sporten!