15 januari 2023

Fractievoorzitter Barend Tensen Politicus van het Jaar

Mooi nieuws! Fractievoorzitter Barend Tensen heeft de publieksprijs Politicus van het Jaar gewonnen! Hij kreeg de publieksprijs uitgereikt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Gemeente Katwijk én een origineel 'Kappie' plakkaat. Een mooie stimulans en blijk van waardering voor zijn inzet en die van de hele fractie voor de samenleving en in de gemeenteraad.

Juryrapport
Het juryrapport: "Barend Tensen - CDA. Is een jonge, serieuze passievolle jongeman. Hij is fractievoorzitter van het CDA en weet op ontspannen wijze verbonden te smeden met andere partijen. Hij zet zich enorm in op het gebied van betaalbaar wonen, starters en innovatieve woonvormen. Woningen zijn om in te wonen en niet om mee te cashen.

Hij is betrouwbaar en betrokken en niet onzichtbaar in de gemeenteraad. Hij communiceert duidelijk, is transparant en zet zich ook in op social media. Barend Tensen verdiept zich in de materie en kan daardoor prima oppositie voeren. Hetgeen ook wel nodig is om tegenwicht te bieden. Het is lastig om geen collegepartij meer te zijn. Desondanks incasseert hij dit verlies zonder om zich heen te slaan en stelt zich op als een serieuze oppositiepartij."