20 maart 2024

Geslaagde en gezellige NL Doet actie in Rijnsburg

Afgelopen weekend nam het CDA enthousiast deel aan NL Doet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Samen met de bewoners van het gezinsvervangend tehuis aan de Evertsestraat in Rijnsburg, ook bekend als de Smitshof, stond de CDA-fractie paraat om de handen uit de mouwen te steken.

Samenwerking in actie
Een ochtend en middag vol schoffelen, bloemen planten en opruimen stonden op het programma, waarbij bijna de hele fractie betrokken was. De resultaten van de inspanningen samen met de bewoners mogen er zijn! Binnenkort kunnen zij genieten van een prachtige bloemrijke tuin, ideaal bij het opkomende lentezonnetje.

Hart voor vrijwilligers
Het is hartverwarmend om te zien hoe vrijwilligers zich inzetten voor een krachtige samenleving waarin we naar elkaar omzien. Daarom zet de fractie tijdens NL Doet al die vrijwilligers die zich belangeloos inzetten graag in het zonnetje door zelf een steentje bij te dragen.

Het CDA kijkt met voldoening terug op deze geslaagde NL Doet actie en blijft zich inzetten voor een betrokken en zorgzame gemeenschap.

Praatje op straat en afval ruimen
De fractie en andere lokale CDA'ers steken vaker de handen uit de mouwen. Zo kiezen we elke keer een andere wijk in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg voor een praatje op straat én zwerfafval ruimen. Dat levert telkens leuke gesprekken met inwoners op én volle zakken zwerfafval. Heb je een suggestie voor een volgende locatie, óf wil je in gesprek met de fractie of ons ergens uitnodigen? Harstikke leuk! Aarzel niet, mail naar [email protected] en we komen graag in actie.

Foto v.l.n.r.: Jonathan de Mooij, Adger van Helden, Barend Tensen, Irene van der Plas, Bas Drinkwaard, Dick Oudwater en Remco van Zuijlen met bewoners van het gezinsvervangend tehuis.