21 december 2017

Rijnsburger Dick Oudwater kandidaat voor CDA

Dick Oudwater is het nieuwe Rijnsburgse gezicht van het CDA. Hij staat als hoogste nieuwe binnenkomer op plaats 3 van kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Oudwater (59) is een bekend gezicht binnen het dorp Rijnsburg en de gemeente Katwijk. Jarenlang verzorgde hij, samen met Henk Westra, een populair radioprogramma op zaterdagmorgen bij Radio Rijnsburg. Later presenteerde hij bij RTV Katwijk mede het goed bekeken programma Melange Locale.

Dick Oudwater heeft er veel zin in om zich als raadslid in te gaan zetten voor de lokale gemeenschap.

'Het CDA is een partij die staat voor de samenleving, voor het verbinden van groepen mensen. Dat is wat ik met mijn televisiewerk ook deed: het verhaal van mensen voor het voetlicht brengen. Dat opent voor kijkers nieuwe werelden en dan ontstaat er begrip.'

Afvalinzameling
Oudwater stelt zich ten doel in de gemeenteraad op te komen voor de belangen van de inwoners van zijn dorp. 'Politiek lijkt ver van mensen af te staan. Totdat er iets speelt wat mensen direct raakt. Dat zag je met het onzalige plan over het veranderen van ons afvalinzamelsysteem. Iedereen had daar een mening over. Ik ga me er sterk voor maken dat de ondergrondse containers hier in Rijnsburg gewoon blijven.'

De verkiezing van een nieuwe gemeenteraad is op 21 maart 2018. Eerder kwam het CDA al naar buiten met haar lijsttrekker, de 29-jarige Adger van Helden uit Katwijk. Van Helden koos daarbij Irene van der Plas, ook uit Katwijk, als zijn running mate. Binnenkort komt de partij naar buiten met de volledige kandidatenlijst.