10 maart 2023

CDA reikt prijs uit voor Groenste Tuin van Leidschendam-Voorburg

CDA Delfland loofde een prijs uit voor de Groenste Tuin van Leidschendam-Voorburg. Niet alleen zien ze er mooi uit, maar groene tuinen houden water vast, zorgen voor verkoeling en verminderen de effecten van klimaatverandering.

Ook mevrouw Bouricius uit de Voorburgse Douwes Dekkerstraat deed mee. Maar niet met haar eigen tuin, omdat ze in een flat woont die heeft ze niet. Maarten Janssen, nummer twee op de kandidatenlijst voor CDA Delfland: “Mevrouw Bouricius nam contact met ons op met het bericht dat ze het jammer vond als de prijs vooral zou gaan naar mensen die zelf al de middelen hebben om hun eigen tuin goed te onderhouden. Daar waren we het eigenlijk wel mee eens. Ze is een enorme liefhebber van tuinieren en heeft zelf het stukje gemeentegrond voor haar deur omgetoverd tot een prachtig stukje tuin. Dan zie je gelijk wat het oplevert als de gemeente zich samen met inwoners inzet voor een groenere omgeving en gezamenlijk onderhoud”. Die zorg voor de omgeving wordt door het CDA niet alleen omarmd, maar in in dit geval dus ook beloond met de prijs voor Groenste Tuin van de gemeente.

Maarten sloeg de handen ineen te slaan met Liesbeth van der Heide, raadslid voor CDA Leidschendam-Voorburg. Samen togen zij naar Bovenveen om mevrouw Bouricius te verrassen met een tuinpakket en een waardebon van tuincentrum Hofwijck namens de beide CDA fracties. Van der Heide: “Meer groen heeft een positief effect op iedereen. Het ziet er mooier uit, is goed om regen beter te laten weglopen en het helpt de omgeving koeler te houden op warme dagen.” Mevrouw Bouricius was erg blij met het groenpakket en de waardebon.