05 september 2023

Liesbeth van der Heide wil de Tweede Kamer in

Veilig opgroeien in Nederland, daar wil Liesbeth van der Heide zich hard voor maken in de Tweede Kamer. Van der Heide, momenteel actief als raadslid en vicefractievoorzitter van CDA Leidschendam-Voorburg, staat op de 21e plek op de kandidatenlijst van het CDA voor de verkiezingen op 22 november. Als moeder en expert op gebied van veiligheid ziet ze dat de positie van gezinnen en een veilige omgeving niet de aandacht krijgt die het verdient.

“Weerbaarheid draagt bij aan het maken van positieve keuzes, voor je eigen toekomst én die van onze samenleving. Daarom moet meer worden geïnvesteerd in scholen en sport, verenigingen en in wijken. Dit zijn de beste investeringen voor veilig opgroeien”, legt Van der Heide uit.

Het CDA heeft een kandidatenlijst gepresenteerd met veel nieuwe en jonge gezichten, waaronder de 37-jarige Van der Heide. Deze maandag nam lijsttrekker Henri Bontenbal het verkiezingsprogramma in ontvangst met de titel ‘Recht Doen’, een programma waar onder andere families centraal staan. Van der Heide, gepromoveerd op terrorisme en radicalisering, onderschrijft dat belang: “Een sterke samenleving begint bij een veilige omgeving thuis en in je eigen buurt. Dit krijg extra aandacht in het CDA programma.”

Op het gebied van een veilige omgeving wil Van der Heide meer aandacht voor normvervaging. “Wanneer personen of groepen zich niet houden aan wetten, regels en afspraken treedt normvervaging op. Dat ondergraaft de samenleving die we met elkaar willen zijn. Ook tegen kleine criminaliteit en ondermijning moeten we blijven optreden”.

Van der Heide zal zich de komende maanden extra inzetten om het belang van deze twee thema’s bij het grote publiek onder de aandacht te brengen.