01 februari 2018

VERKIEZINGSPROGRAMMA 2018-2022 gepresenteerd

Op zaterdag 27 januari presenteerde het CDA haar verkiezingsprogramma aan inwoners en ondernemers van Leidschendam, Voorburg en Stompwijk. Lijsttrekker Juliette Bouw: ‘Na twee “gevallen” colleges, de afvalchaos in de gemeente en toenemende problemen met parkeren en verkeersinfarcten zoals rondom het Damcentrum hebben de inwoners van de gemeente ons een duidelijk signaal gegeven: het moet anders en beter’.

Huidige coalitie maakt er een zootje van
Net als veel inwoners hekelt het CDA het zootje dat de huidige coalitie van GBLV, PvdA, GroenLinks en D66 er de afgelopen jaren van heeft gemaakt. Bouw: “Elke week krijgen we foto’s doorgestuurd van stapels puin rondom containers. Wat ons betreft wordt het vuil weer elke week opgehaald. Ook maken we de horizon voor inwoners weer vrij: de windmolen moet wat ons betreft verdwijnen. Datzelfde geldt voor de verkeersinfarcten: Met oog op de komst van de Mall of the Netherlands zorgen we dat elke Leidschendam en Voorburg gewoon hun wijk uit kan en thuis kan parkeren.

Van en voor de inwoners
Het opgestelde programma is het resultaat van de luistersessies die het CDA de afgelopen 18 maanden hield in wijken van Voorburg, Leidschendam en in Stompwijk. Hierin konden betrokken inwoners mede bepalen wat er in het programma komt. Daarnaast organiseerde het CDA diverse inspraakavonden voor het maatschappelijk middenveld. ‘Hierdoor hebben we tot op wijkniveau een haarfijn beeld van wat er speelt. We hebben goed naar onze inwoners geluisterd en met dit verkiezingsprogramma laten we zien dat het wat ons betreft anders en beter moet’, aldus Bouw, lijsttrekker van het CDA. Het verkiezingsprogramma is, in het bijzijn van Sybrand Buma, in ontvangst genomen door inwoners uit Leidschendam-Voorburg die de afgelopen 18 maanden input leverden voor het programma en aan Jos Zuijdwijk, voorzitter van de winkeliersvereniging Koningin Julianabaan. "Als ondernemers zijn we ontzettend blij met de inzet van het CDA, net als andere partijen, voor een schone gemeente en een levendig ondernemersklimaat in alle winkelcentra", aldus Zuijdwijk.

Download het verkiezingsprogramma