Cultuur en Media

Voor het CDA Leidschendam-Voorburg is één ding duidelijk: cultuur en media zorgen voor verbinding en zijn essentieel voor een gezonde gemeenschap. Met onze motto “Verbindend aan de Vliet” staan we daarom voor een levendige gemeente waar cultuur, muziek, dans en toneel actief bevorderd wordt voor uitoefening en beleving door jong en oud. Het CDA wil een bruisend cultureel aanbod en een levendig verenigingsleven. De coronacrisis heeft veel impact gehad op sportverenigingen en culturele instellingen. We willen ervoor zorgen dat er geen verenigingen of culturele instellingen omvallen door de coronacrisis. En de evenementen die er nu zijn  zoals de Vlietdagen, het Huygensfestival, de Stompwijkse Paardendagen en het Cultureel Zomerfestival, willen we behouden.

Ook vindt het CDA onafhankelijke lokale journalistiek erg belangrijk. De journalistiek zorgt ervoor dat de problematiek in de gemeente in beeld wordt gebracht en kijkt kritisch naar de gemeentelijke politiek. Dit houdt ons scherp. Het CDA wil daarom investeren in lokale en regionale media.

Wilt u meer weten over onze standpunten rondom cutluur en media kunt u hieronder klikken.