Sport en verenigingen

Bij het CDA staat de gemeenschap centraal, niet het individu. Daarom vinden wij het verenigingsleven belangrijk. De coronacrisis heeft veel impact gehad op sportverenigingen en culturele instellingen. Wij willen ervoor zorgen dat geen verenigingen of instelling omvallen door de coronacrisis. Het CDA wil een bruisend cultureel aanbod en een levendig verenigingsleven. We hebben daarom verschillende ideeën en standpunten in ons partijprogramma om het verenigingsleven te stimuleren voor jong en oud. Ook wijkverenigingen hebben een cruciale rol in de gemeente en dat willen we behouden.

Daarnaast heeft het CDA speciale aandacht voor sport, want sporten is gezond! Wij willen sport stimuleren, zowel buiten als binnen. Het CDA wil sportclubs meer mogelijkheden om hun sponsoruitingen hebben naar de omgeving te richten, zodat ze meer inkomsten kunnen genereren. Ook zijn speelveldjes en trapveldjes een heel welkome voorziening voor jongeren die in hun buurt willen sporten.