Op voorstel van het CDA wordt in Rotterdam een sloopregeling ingevoerd. Met een sloopregeling willen we de Rotterdamse eigenaren van vervuilende…
De maximumsnelheid op de A13 wordt weer 80 kilometer per uur.
Er moet een gerichte aanpak komen van huisjesmelkers, die kwetsbare groepen uitbuiten en met hun verwaarloosde huizen bijdragen aan criminaliteit en…
Om de leefbaarheid te verbeteren, is het nodig te werken aan een meer evenwichtige bevolkingsopbouw. In Rotterdam en in het bijzonder in de wijken die…
Het CDA vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen met het OV reizen. Schrappen in het ov-budget voor gebieden buiten het centrum is voor ons…
Rotterdam moet aantrekkelijker worden gemaakt voor midden- en hogere inkomens. In vergelijking met andere steden wonen erg weinig mensen in de…
Wij vinden het erg belangrijk dat gezinnen graag in Rotterdam wonen. Dat betekent dat de stad hard moet werken aan de leefbaarheid van wijken en een…
Het stijgende gebruik van de fiets wil het CDA bevorderen. Door betere bewegwijzering en goede stallingsmogelijkheden bij (metro)stations,…
De waterbus, de Aqualiner en alle huidige veren staan niet ter discussie. Verdere uitbreiding van dit netwerk is financieel gezien helaas niet…
Wij willen dat het aantal gevaarlijke kruispunten (de zogenaamde 'black spots') in Rotterdam binnen twee jaar minstens halveert.
De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.