24 januari 2023

Artikel 34 vragen Zwanensingel

Corné Venema heeft namens de CDA fractie artikel 34 vragen gesteld over de huidige verkeerssituatie aan de Zwanensingel.
Hieronder vind u de vragen. Als er antwoord is van het college zal dit bericht worden aangepast.

Aan het college van B&W,

De CDA-fractie kreeg onlangs meldingen van inwoners dat het sportcentrum Vlaardingen aan de Zwanensingel op de fiets onbereikbaar is. Door werkzaamheden is het fietspad zowel naar links als naar rechts vanaf het terrein afgesloten. Het fietspad aan de overkant van de weg is lastig bereikbaar door een verhoogde afscheiding. De sportieve Vlaardinger, die graag op de fiets naar de sportaccommodatie toegaat, ziet zich genoodzaakt om een onveilige route te volgen over de vaak zeer drukke zwanensingel. Het CDA stelt u graag de volgende vragen:

1. Bent u bekend met de afsluiting van het fietspad aan de Zwanensingel en klopt het dat het terrein van het sportcentrum eigenlijk voor fietsers niet meer te bereiken is, aangezien er geen omleiding is aangegeven?

2. Kunt u aangeven hoe bezoekers het sportcentrum Vlaardingen het beste kunnen bereiken, zonder dat daarbij onveilige situaties ontstaan?

3. Bent u het met het CDA eens dat de huidige afsluiting van het fietspad leidt tot onveilige situaties, omdat fietsers toch proberen om via de rijbaan van de auto’s naar het sportcentrum te komen?

4. Bent u het met het CDA eens dat er per direct maatregelen genomen moeten worden om de huidige situatie veiliger te maken voor fietsers? Welke oplossing ziet u hier voor en op welke termijn kan deze oplossing gerealiseerd worden?

5. Bent u het met het CDA eens dat er naar alle publieke locaties altijd een veilige fietsroute moet zijn, ook wanneer er werkzaamheden plaatsvinden in de openbare ruimte? Welke maatregelen kunt u treffen om er voor te zorgen dat dit gewaarborgd is?