28 juni 2023

Moties CDA Vlaardingen bij de voorjaarsnota

Op 5 en 6 juli wordt de voorjaarnota 2023 behandeld in de gemeenteraad. Traditiegetrouw worden er weer vele moties ingediend door de partijen om Vlaardingen weer een beetje beter/mooier te maken.

Ook het CDA Vlaardingen dient 2 moties in en is van 1 amendement medeindiener. De moties en het amendement vind u onderaan de pagina om te downloaden.

De eerste motie roept op om verenigingen beter te ondersteunen bij hun werkzaamheden, zoals het aanvragen van subsidies en vergunningen.
De tweede motie roept op om een analyse te maken voor een nieuw te bouwen sporthal in de Babberspolder. Hierbij wordt dan gekeken naar de te bouwen sporthal bij het Groen van Prinsterercollege, welke sober zal zijn, en een plan voor een multifunctionele sporthal aan het Trimpad. Waar de sporthal ook zal komen, belangrijk is dat deze van alle gemakken is voorzien, zoals een tribune en kantine. Daarnaast roept de motie op om te komen met een duidelijke sportvisie.

Beide moties zijn gebaseerd op de opgehaalde informatie tijdens het onderzoek van Willem de Wilt in het kader van Vereniging Nederland en de laatste Fractie-Breed vergadering waarbij wij in gesprek gingen met bestuurders van verenigingen in Vlaardingen.

Het amendement wordt mede ingediend met de VVD, D66 en GroenLinks en roept op om geld vrij te maken voor een gave binnenstad. Vlaardingen bruist door haar verjaardag, en het CDA ziet graag dat dit zo blijft. Daarvoor is een ingrijpende verandering nodig voor het centrum. Het moet weer een plek worden waar mensen graag samen komen om te winkelen, eten en te ontspannen.

Wilt u meer informatie over deze vergadering of alle andere moties en amendementen bekijken? Kijk dan op de website van de gemeente: https://vlaardingen.raadsinformatie.nl/vergadering/1033877
Hier kunt u 5 en 6 juli ook de vergadering live volgen, of daarna terugkijken.

Na de vergaderingen zal er een lijst komen met alle moties en amendementen, de stemmingen hiervan en of het CDA voor of tegen heeft gestemd. Deze kan u dan terug vinden onder het kopje Actueel > uit de Raad.