05 maart 2020

Plannen Eurovisie Songfestival Rotterdam

In mei 2020 vindt het Eurovisie Songfestival plaats in Rotterdam. Ons raadslid Marieke Thommis heeft op 17 oktober 2019 via een motie het college opgeroepen om met de horeca, culturele instellingen, bedrijven en overige relevante partners te bespreken waar de kansen voor Vlaardingen liggen om zich te profileren. Het college is hiermee voortvarend aan de slag gegaan.

Het college heeft met diverse partijen gesproken. Op de website www.binnenstadvlaardingen.nl komt er informatie over activiteiten in Vlaardingen rondom het Eurovisie Songfestival. Dit om bewoners en bezoekers te informeren, maar ook om organisatoren en instellingen elkaar te laten vinden zodat activiteiten op elkaar afgestemd kunnen worden. Verder is Vlaardingen alert op het delen met de (culturele) ondernemers van kansen en mogelijkheden die in het netwerk Vrijetijdseconomie van de MRDH aan de orde komen. Bekijk hier de raadsmemo.