03 januari 2023

Moniek van Sandick voorgedragen als tweede CDA wethouder voor Zoeterwoude

Het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Zoeterwoude stelt voor om het aantal wethouders van de gemeente uit te breiden van 2 naar 3. CDA Zoeterwoude is verheugd om Moniek van Sandick als nieuwe wethouder voor deze post voor te dragen. Zij wordt verantwoordelijk voor het sociaal domein. Op 19 januari 2023 zal de gemeenteraad van Zoeterwoude over haar voordracht besluiten.

Van Sandick is lid van Provinciale Staten van Zuid-Holland tot de verkiezingen van maart dit jaar. Eerder was zij voor het CDA 12 jaar gemeenteraadslid van Leiden. In die periode was zij onder andere 8 jaar verantwoordelijk voor het sociaal domein. Ook is zij coördinator geweest van de Stichting Leergeld Leiden.

Fractievoorzitter Astrid Coene: “… De zorg voor elkaar en zorg voor onze omgeving is voor het CDA Zoeterwoude een speerpunt. Met haar regionale en inhoudelijke ervaring is het welzijn van onze inwoners bij Moniek in goede handen…”

Door aan de slag te gaan met deze uitdaging in onze mooie gemeente kiest van Sandick er voor om niet langer op een verkiesbare plaats voor de Provinciale Staten te staan. Van Sandick: “Ik kijk er naar uit om samen met inwoners, organisaties en de gemeenteraad in Zoeterwoude er te zijn voor wie dat nodig heeft. Daar stroop ik graag mijn mouwen voor op!"