10 februari 2023

Mijn dijk Ons Land

Vandaag sluit Nederland de week van de waterveiligheid af met de actie "Mijn Dijk Ons Land". Iedereen kon selfies maken welke dijk je beschermd. Voor het CDA Waterschap Brabantse Delta staat veilig achter de dijken op nummer 1. Daarom deden onze kandidaten ook graag mee met deze actie. De bijgevoegde collage bevat van links naar rechts.

1. Lijstrekker en dagelijks bestuurslid Alwijn ten Cate bij de Standhazensedijk in Drimmelen. Deze wordt de komende jaren verbeterd omdat hij minder stabiel is geworden.

2. Kandidaat 6 Leo Kuijlen bij de Schenkeldijk (verbastering van schakeldijk) in Hoogerheide. Vroeger de schakel tussen het oude- en nieuwe land. Nu de schakel tussen lanbouwgebied en de "natte natuurparel"natuurgebied "de Noordpolder"met op de achtergrond de Brabantse Wal.

3. Kandidaat 5 Jochem Andriessen. Dijk van het Volkerak Zoommeer in de Auvergnepolder in Halsteren.

4. Kandidaat 7 Ad van Tetering. Goudbloemsedijk in Hoeven.

5. Kandidaat 5 Kees van Heesbeen. De oude Winterdijk in Waalwijk. De redder in 1953 voor dit deel van Brabant.

6. Kandidaat 3 Peer Merkx. Dijktraject 35-1 bij de dam met Keersluis Schipdiep in Raamsdonk