18 juli 2018

Ankie Huijing (CDA) pleit voor doorontwikkeling bij opening OV-HUB Borger

Woensdag 18 juli opende de provincie de OV-HUB in Borger. Ons Raadslid Ankie Huijing verrichte mede de opening. CDA Borger-Odoorn trok 1,5 jaar geleden aan de bel bij de gemeente over de onveilige situatie bij het ov-punt in Borger. Ankie: ‘Er kwam een nog betere dienstregeling. En daar werd volop gebruik van gemaakt. Maar elk succes heeft een keerzijde. De fietsenstalling westzijde bleek niet toereikend en het haal- en brengverkeer leidde daar tot onveilige situaties. De HUB heeft nu ‘Kiss and ride’ stroken en een mooie fietsenstalling aan de westzijde.’

HUB meer voorzieningen

De HUB in Borger is de eerste met een eigen WIFI-punt. Ook zijn er in Borger nu vier fietskluizen met stroompunten. Ankie Huijing: ‘We mogen trots zijn dat Borger beschikt over deze voorzieningen. Daar is menig Drents dorp jaloers op. Wat het CDA betreft zijn er meer mogelijkheden voor de HUB.’

Camerabeveiliging en Watertappunt

Ankie Huijing: ‘De fietsendiefstal is ons een doorn in het oog. Dat hebben we regelmatig in de Raadszaal aangegeven. Camerabeveiliging is nog steeds onze wens. Een andere oplossing is sociale controle en dat bereik je door de Hub aantrekkelijk te maken voor wandelaars en buurtgenoten. Dit kan door de Hub uit te breiden met een watertappunt, een bankje en een aantal fitnesstoestellen zoals in Gieten. We zien ook graag meer connectie met het centrum. De Hub-bezoekers mogen gerust uitgedaagd worden om door te lopen naar ons prachtige centrum. De carpoolplaats biedt op hoogtij dagen ook niet voldoende ruimte. Met de ruimte rond de zoutloods, die niet meer in gebruik is, zijn er best mogelijkheden voor uitbreiding.’
Gedeputeerde Henk Brink zag de mogelijkheden wel zitten. Een bankje en een watertappunt daar gaan we direct mee aan de slag was zijn antwoord.