28 juni 2013

CDA tevreden: Mobiel bellen in Europa vanaf maandag goedkoper

Vanaf maandag 1 juli wordt mobiel bellen in Europa door EU-ingrijpen goedkoper. Bellen kost dan nog maximaal 29 cent per minuut, gebeld worden 8 cpm, sms 10 ct per stuk en data 54 cent per MB.

Europarlementariër Lambert van Nistelrooij, CDA woordvoerder Telecom: "Ik ben blij met deze verlaging. Echter, nog steeds behalen veel telecombedrijven extreem hoge winsten van rond 400% op mobiel bellen en internetten in Europa. Daarom gaan de maximumtarieven per 1 juli 2014 nogmaals omlaag." Voor de tijd daarna komt Eurocommissaris Kroes op korte termijn met voorstellen. Lambert van Nistelrooij riep Kroes al eerder op om de roamingtarieven af te schaffen.

"We hebben één Europa met één interne markt. En net zoals bijvoorbeeld in de VS en in India hoort er in Europa anno 2015 geen plaats te zijn voor roaming", aldus Van Nistelrooij.