14 september 2016

CDA: Juncker degelijk en sober in dienst van onze manier van leven

Het CDA heeft met belangstelling geluisterd naar de speech van Commissievoorzitter Jean Claude Juncker over de Staat van de Unie.

Delegatieleider Esther de Lange: "Commissievoorzitter Juncker heeft terecht zijn zorg geuit over de handelingsbekwaamheid van de Unie als geheel. In een sobere en degelijke speech riep Juncker op om de komende zes maanden te laten zien dat het mogelijk is concrete besluiten te nemen die onze manier van leven beschermt, de veiligheid binnen onze landsgrenzen bevordert en burgers arbeidskansen biedt op ons continent. Niet meer maar sterker en beter leek het belangrijkste devies van Juncker. Daarnaast legde hij een sterke nadruk op de bescherming van onze buitengrenzen, meer uitwisseling van gegevens in de strijd tegen terreur en slimmere samenwerking op het gebied van defensie. Veiligheid als topprioriteit dus, en dat verwelkomen wij van harte."